De spoorsector is continu in beweging. En ook VHS staat niet stil. Lees waar we mee bezig zijn en wat we voor elkaar hebben gekregen. Of lees één van onze columnisten over hoe hij of zij tegen de actualiteit aankijkt.
Donderdag 27 maart 2025 was dag 7 van de cao-onderhandelingen bij NS. Het bleek een dag van schorsingen.
Tijdens onze laatste bestuursvergadering, zijn weer de nodige zaken besproken. Traditiegetrouw brengt onze secretaris, Robert-Jan Lenselink, verslag uit over wat er speelt.
Ter versterking van ons bestuur zijn wij op zoek naar een enthousiaste voorzitter en een bestuurslid.
Op 1 januari 2026 is Pensioenfonds Rail & OV van plan over te gaan op de nieuwe pensioenregeling. Daarom geeft Mieke Nieuwenhuis, namens het Verantwoordingsorgaan Rail & OV en onze pensioencommissie graag even een korte update.
In februari 2026 bestaat VHS 75 jaar! Dat moet gevierd worden. Onze bestuursleden hebben al aardig wat op hun bordje, dus willen we graag de hulp van onze leden inroepen om mee te helpen met het organiseren van een speciale bijeenkomst rondom dit lustrum.
Door het vertrek van Marc de Natris als vakbondsonderhandelaar zijn we op zoek naar een nieuw kaderlid voor het vakbonds- en (eventueel) cao-overleg bij ProRail. We zoeken bij voorkeur iemand die werkzaam is binnen ICT, Projecten of Assetmanagement.
In elke VHS Nieuwsbrief laat een VHS'er zijn licht schijnen over de actualiteit en geeft zijn of haar persoonlijke mening. Verrassend en interessant. We hebben alle verschenen columns hieronder voor je verzameld.
Wie zijn die VHS'ers? Wat doen ze voor onze vereniging en wie is de mens achter de foto? Maak kennis met onze kanjers.
In maart 2024 zijn er nieuwe OR verkiezingen bij ProRail. Onlangs meldde Hans Raamsdonk zich enthousiast bij ons bestuur om zich namens VHS voor een tweede keer kandidaat te stellen. Uiteraard ging het bestuur hier graag mee akkoord. Reden genoeg om dit enthousiaste OR-lid aan jullie voor te stellen.
Sinds 22 oktober jl. wordt Gezina ten Hove tijdens de cao-onderhandelingen bij ProRail vervangen door Marc de Natris. Reden genoeg voor de redactie om kennis te maken met deze vakbondsman in hart en nieren.