Zoals jullie in eerdere berichten hebben kunnen lezen hebben we vorig jaar met de NS directie gesproken over de positie van de IAO-19 medewerkers. Op verzoek van meerdere collega’s kwam er een sessie om over het vervolg te praten. Dinsdag 12 april waren we hiervoor met een kleine twintig mensen bij elkaar.
Zoals jullie in eerdere berichten hebben kunnen lezen hebben we vorig jaar met de NS directie gesproken over de positie van de IAO-19 medewerkers. Dat heeft, behoudens de 4% stijging van de eindloonschaal, niet tot substantiële verbeteringen geleid. Op verzoek van meerdere collega’s kwam er een sessie om over het vervolg te praten. Dinsdag 12 april waren we hiervoor met een kleine twintig mensen bij elkaar.
In een hybride sessie werd na een kort voorstelrondje eerst even teruggekeken. Martijn Vergouwen lichtte toe hoe de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden van een IAO-19 contract zich verhouden tot het contract van een CAO medewerker en tot de contracten van hogere IAO groepen. Daarna gaf Leonard de Roos een terugkoppeling naar aanleiding van het gesprek dat hij had met HR. De meeste tijd hebben we vervolgens besteed aan het ophalen van onderwerpen/acties die we in een vervolg kunnen meenemen. Voorbeelden daarvan zijn:
De uitwerking van de input en het vervolg hierop wordt binnenkort gedeeld.
We hebben de bijeenkomst afgesloten met een pizzapunt. Wordt vervolgd!
Met VHS blijf je op de hoogte!
Eind april starten de onderhandelingen voor een nieuwe cao bij NS. Dat lijkt nog ver weg. Toch horen we nu al graag van jou wat jij wil dat er in de onderhandelingen aan bod komt!
Staatssecretaris Van Veldhoven geeft in haar kamerbrief van 15 juli jl. aan dat de omvorming van ProRail naar een zelfstandig bestuursorgaan (zbo) per 1 januari 2021 niet meer haalbaar is.